faq | Betalingen | Betalingskenmerk vergeten te vermelden bij betaling

Betalingskenmerk vergeten te vermelden bij betaling

Om je betaling op de juiste manier te kunnen verwerken, is het belangrijk dat je je 14-cijferige bestelnummer invult als betalingskenmerk of vrije mededeling. Je vind deze in de bestelbevestiging die je van ons per e-mail ontvangen hebt, of in je account bij Mijn bestellingen.

Indien je een fout gemaakt hebt bij het overschrijven van je betaling, of als je het bestelnummer bent vergeten te vermelden, willen we je vragen om 5 werkdagen af te wachten. Het kan namelijk zijn dat we het bedrag naar je terugstorten, of dat we de betaling alsnog op de juiste manier kunnen verwerken.

Zijn de 5 werkdagen voorbij en heb je nog geen betalingsbevestiging of terugbetaling ontvangen? Neem dan alsjeblieft contact op met onze klantenservice via een van onderstaande contactkanalen. Om je verder te kunnen helpen ontvangen we graag de volgende gegevens:

  • Je bestelnummer
  • Datum van betaling
  • IBAN van de rekening waarmee je betaald hebt
  • Naam van rekeninghouder van de rekening waarmee je betaald hebt

Gerelateerde vragen


Kun je het antwoord dat je zoekt niet vinden?
Neem contact met ons op
Chat met onze chatbot

Onze chatbot helpt je graag verder!

Als de chatbot je vraag niet kan beantwoorden, zal je vraag worden doorgegeven aan een van onze medewerkers.

Bel ons

Onze specialisten staan voor je klaar. Er kan een wachttijd zijn van 2 minuten.

Je kunt ons bereiken van maandag tot zondag:

08.00-22.00

Houd je bestelnummer bij de hand voor een sneller antwoord op je vraag.

Wil je graag -10%* op je volgende bestelling?

Ontvang updates per e-mail van Zalando.be

Schrijf je in en blijf op de hoogte van nieuwe collecties en meer.

Beheer je voorkeuren

Wat interesseert je het meest?

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over hoe wij jouw gegevens verwerken. Je kan je op elk moment kosteloos uitschrijven.