Retourneer je bestelling met UPS

Retourneer je bestelling met UPS

Om je een nieuw alternatief te bieden om een nieuw retourlabel te verkrijgen en je retourzending te doen, zijn we momenteel de nieuwe retourservice van UPS uit aan het testen.

Wat is UPS retouren?

UPS retouren is een nieuw partnerschap met Zalando. Dankzij deze service, kun je een nieuw retourlabel downloaden of bestellen, een afhaalpunt selecteren om je retourzending te doen, of kun je kiezen voor het laten ophalen van jouw retourzending.

Let op! Zalando Partner artikelen kunnen niet met UPS retouren worden geretourneerd.

Je kunt kiezen uit de volgende opties:

Bekijken en afdrukken: Download een retourlabel en print deze zelf uit. Nadat je hebt geklikt op “Zending verwerken” heb je de mogelijkheid om een postpunt te vinden of om een afspraak te maken voor het ophalen van jouw retourzending. Als je kiest voor het maken van een afspraak, houd er dan rekening mee dat je voor een tijdslot kiest van ten minste 4 uur lang.

1 UPS On-Call Pickup: Een koerier komt de volgende werkdag langs op het door jouw opgegeven adres om je retourzending op te halen, en neemt hierbij zelf een retourlabel mee. Mocht je niet thuis zijn, dan zal de koerier de retourlabel achterlaten in de brievenbus en kun je je retourzending doen door deze af te geven bij een UPS locatie of via een nieuwe ophaalafspraak.

Je kunt kiezen tussen deze twee opties via de volgende link:

Hoe retourneer ik mijn bestelling met UPS?

Je kunt je bestelling retourneren met UPS in 4 stappen:

1- Zorg dat je je bestelnummer bij de hand hebt en ga naar de UPS retourpagina.

2- Vul je eigen adres en je persoonlijke gegevens in, en vul je bestelnummer in in het veld “Ordernummer”. Indien je (items van) meerdere bestellingen wenst te retourneren is een van de bestelnummers voldoende.

3- Kies tussen “1 UPS On-Call Pickup” en “Bekijken en afdrukken”

3a) Als je kiest voor Bekijken en afdrukken kun je een retourlabel downloaden direct nadat je op “Zending verwerken” hebt geklikt. Je krijgt hierna twee opties te zien: een optie om je retourzending bij een UPS punt af te geven en de optie om je retourzending te laten ophalen.

3b) Als je kiest voor 1 UPS On-Call Pickup, komt een koerier de volgende werkdag met een retourlabel langs op het door jouw opgegeven adres om je retourzending op te halen. Mocht je niet thuis zijn, dan zal de koerier de retourlabel achterlaten in de brievenbus. Je vindt hierop meer informatie over het doen van je retourzending.

4- Bereid je retourzending voor.

Tip: Het bestelnummer helpt ons je bestelling te herkennen en het verwerkingsproces te versnellen.

Wat als ik opnieuw niet thuis ben wanneer de koerier langskomt?

Geen probleem! De retourafspraak zal in dat geval kosteloos worden geannuleerd. Je retourlabel komt hierdoor echter wel te vervallen. Je kunt je retourzending alsnog doen door deze opnieuw aan te melden via UPS retouren.

Hoe volg ik mijn retourzending met UPS?

Zodra je retourzending door UPS is verzonden, ontvang je van hen een e-mail met een tracking nummer om je retourzending te volgen. Op het moment dat je retourzending ons magazijn heeft bereikt, sturen we je een bevestiging per e-mail met daarin meer informatie omtrent je factuur.


Kun je het antwoord dat je zoekt niet vinden?
Neem contact met ons op
Chat met ons

We helpen je graag verder via chat.

Bel ons

Onze specialisten staan voor je klaar. Er kan een wachttijd zijn van 5 minuten.

Je kunt ons bereiken van maandag tot zondag:

08.00-22.00

Houd je bestelnummer bij de hand voor een sneller antwoord op je vraag.

Wil je graag -10%* op je volgende bestelling?

Ontvang updates per e-mail van Zalando.be

Schrijf je in en blijf op de hoogte van nieuwe collecties en meer.

Beheer je voorkeuren

Wat interesseert je het meest?

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over hoe wij jouw gegevens verwerken. Je kan je op elk moment kosteloos uitschrijven.