Wat doe ik bij een defect partnerartikel?

Wanneer een artikel beschadigd of defect is, kun je gebruik van maken van je recht op reclamatie.

Hiervoor vragen wij je vriendelijk om het volgende te doen:

1. Een duidelijke omschrijving over hoe de beschadiging of het defect is ontstaan;

2. Enkele foto’s door te sturen van de huidige toestand van het artikel:

  • foto van het volledige artikel
  • foto van de voorzijde
  • foto van de achterkant foto van de zolen (indien schoenen)

3. Mail de foto´s naar terugvordering@zalando.be: let op dat de bijlagen niet groter zijn dan 25MB;

4. Na ontvangst van je foto´s wordt de reclamatie zo snel mogelijk in behandeling genomen.

Helaas kunnen wij je reclamatie niet behandelen als er:

  • Slijtage is door dagelijks gebruik;
  • Het krimpen van een artikel wanneer de wasvoorschriften niet zijn gevolgd;
  • Schade aan de zool door gebruik verkeerde ondergrond (bijv. voetbalschoenen);
  • Kleuroverdracht; artikelen die fysiek ongemak veroorzaken (bijv. blaren);
  • Schade van externe factoren, wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën.

Kun je het antwoord dat je zoekt niet vinden?
Neem contact met ons op

Wil je graag -10%* op je volgende bestelling?

Schrijf je in voor de Zalando-nieuwsbrief en krijg niet alleen 10% korting op je eerstvolgende bestelling, maar ontvang ook updates over koopjes, trends en een heleboel outfitinspiratie.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de algemene voorwaarden van Google zijn van toepassing.

Raadpleeg ons privacybeleid voor meer informatie over hoe Zalando jouw gegevens verwerkt.