Zalando Mall of DenimRevival voor de nieuwe generatie
Authenticiteit, zelfexpressie en individualiteit zijn belangrijk. Daarom spant denim nog steeds de kroon. Met thematische activiteiten van elf merken werd het voor de bezoekers van Zalando’s pop-upwereld méér dan zomaar een namiddagje shoppen.
3 oktober 2025 · 1 min. leestijd
Als je vorige zaterdag in Berlijn was, in de buurt van Neukölln, was de kans groot dat je je in een denim droomwereld waande. Een dag lang trok CANK zijn industriële jasje uit en veranderde deze ruimte in Zalando’s Mall of Denim, een winkelcentrum dat zo uit de vroege jaren 2000 leek te komen, maar dan in een 2025-jasje. Hier gaven iconische merken een nieuwe twist aan ieders favoriete materiaal, denim, dat volop in de spotlights stond.
Levi’s®
Levi’s® gaf zijn klassiekers een make-over, met de focus op dameskleding en hands-on personalisatie. Voor model en creator Kadidja Becher hét teken om haar iconische, tijdloze denim om te toveren tot iets heel persoonlijks, gestikt, gepatcht en geverfd in haar unieke, eigenzinnige stijl.
Iedereen kent Tommy Jeans, ook al ben je er zelf misschien niet mee opgegroeid. Van denimklassiekers uit de jaren 90 tot de streetweartrends van vandaag: al sinds mensenheugenis staat het merk symbool voor relaxte coolness. En dat is ook precies wat Jelesika uitstraalt: een ongedwongen, beheerste meid die altijd haar eigen pad volgt.
Zelfs tijdens een denimevent was adidas Originals als een vis in het water. Met innovatieve designs en wat nostalgische twists toonde het merk hoe je denim heerlijk combineert met zijn Y2K-geïnspireerde Superstar, de ultieme retrosneaker. Hongyu viel als een blok voor adidas, geïnspireerd door zowel het iconische silhouet van de sneaker als de DIY-spirit van Mall of Denim.
Bij GAP draaide het allemaal om nostalgie en herontdekking. Voor Tsellot, die vroeger vaak bij de Berlijnse GAP ging shoppen, voelde het dan ook alsof de cirkel eindelijk rond was. Bij Mall of Denim zorgde GAP voor tijdloze toegankelijkheid. Het merk liet zien dat denim een hele cultuur vertegenwoordigt. Het gaf het event een extra lading en herinnerde iedereen eraan dat een lang leven het enige is dat ertoe doet.